Kezdőlap Aktuális lapszám Archívum Laptörténet Hirdetés Impresszum Kapcsolat Linktár

2011.10.28.
Aktuális hírek
Közélet
Művelődés
Magazin
Sport

HIRDESSEN AZ ERDŐVIDÉKBEN!
Apróhirdetéseink 4 lejbe, míg keretes hirdetéseink négyzetcentimétere 1 lejbe kerül.
A Dr. Fábián László egyesület gondozásában megjelent Id. Antal István ny. lelkipásztor - A bardoci református egyház székely népe cimű könyve.
Részletekért klikk
Támogatónk
a Dr. Fábián László egyesület
Társoldalaink

Személyi jövedelemadója 2 %-ával támogassa a Dr. Fábián László Egyesületet!
Szükséges adatok:
Cod fiscal: 18244075
RO63OTPV300000279045RO01
Banca OTP Ag. Baraolt

<<<Vissza az archivált cikkek lajstromához
<<<Vissza a(z) 741. lapszám "Sport" rovatában megjelent cikkek lajstromához

2011.10.28. Sport

Visszafogott horgászzsákmány
A.E.Mint azt már elõre jeleztük, az elkövetkezõkben megpróbálunk kedvezõtlen, hideg idõ ellenére is békés halat fogni, ugyanakkor a lehetõ legolcsóbb csali, etetõanyag  összeállításával. Az elmúlt hétvége idõjárása mint az utóbbi idõk nagy részében, nem igazán volt olyan, hogy azt lehessen rá mondani, hogy na végre van pár óra arra, hogy az ember a közeli tóra, vagy éppen patakra kiruccanjon egyet. Mi mégis szerencsét próbáltunk, igaz, amikor kiértünk az általunk megválasztott tóhoz, a vízimadarak és a vízfelületen vígan fickándozó hullámokon kívül senki nem volt ott. Elsõ lépésként egy viszonylag szélvédett helyet kerestünk, ahol a hûvös fagyos szél nem ér olyan erõvel, na és a vizet sem fodrozza annyira. A szerelékünk összeállításánál, a már említett tényezõket figyelembe véve igyekeztünk minél ólcsobban, de ugyanakkor eredményesen is horgászni. Tévedés ne essék, az olcsó kifejezéssel azért élünk, mert sok horgász állítja, hogy drága és márkás etetõanyag, szerelék nélkül szinte képtelenség halat fogni. Mi erre szerettünk volna rácáfolni, és bebizonyítani, hogy a felszerelés nem minden. Mi a baróti horgászboltban egy 4 lejes etetõanyagot vásároltunk, hozzá egy doboz csontit, ami 3 lej, (sajnálatos megfigyelés az, hogy az utóbbi idõben mennyire elszaporodtak a fehér mûanyag dobozok vizeink környékén, jó lenne ha picit odafigyelnének arra az emberek, hogy amikor a csontit elhalászták, a dobozt ne szerteszét hányják). A csali mellé egy csomag 10-es horog, ami ugyancsak 4 lej került, a többi már minden valamirevaló horgásznál megtalálható. Igaz, érdemes arra is odafigyelni, hogy ezekben a hûvös idõkben a finom pár grammos (0,5-0,8 gr) pedzõk (alapáron 3,5 lejtõl kezdõdnek, ezzel már lehet halat fogni) jól beválhatnak. De térjünk vissza egy percre a csalira, a csonti mellett, érdemes megpróbálni a trágyagilisztát is, ez szinte minden trágyadombon  megtalálható. A élõ csali mellett pedig érdemes az ízesített törökbúzát is kipróbálni, bolti ára (2,50 4 lej között van).  A lehetõségek tárháza azonban végtelen, akkor miért ne lehetne ízesített kenyérbelet, vagy mézes-vaníliás puliszkát használni? Ezeknek a csaliknak a fogóképességét egyáltalán nem kell megkérdõjelezni, hiszen több évtizede, hogy úgymond a “piacon” vannak, de népszerûségük töretlen maradt, ez jelenthet valamit. Most pedig nézzük a szereléket (12-es elõke, 10-es horog, a fõzsínor 16-os, a pedzõ, 08 -as - ezzel kezdtem, ám a növekvõ szél miatt lecseréltem egy 2 grammosra - az olmózás selét+ jelzõólom). A horogra elõszõr giliszta került, sajnálatos módon ez nem kerülhette el a mohó sügérek étvágyát, így elõbb kukacot, majd kenyérbelet raktam csalinak. Most a leginkább a kukac vált be, igaz a nagyobb halak ezúttal nem igazán akartak horogra akadni, inkább az apróbb tenyérnyi, de inkább a féltenyeresnél kisebb kárászkákat sikerült kifogni. Ilyen módszerrel inkább az horgásszon, aki csukára akar apró halat, de ha mégsem, akkor legalább egy pár óra szórakozást is jelenthet a borongós hétvégi délutánon. Reméljük következõkor nagyobb szerencsénk lesz!
folytatjuk

<<<Vissza az archivált cikkek lajstromához
<<<Vissza a(z) 741. lapszám "Sport" rovatában megjelent cikkek lajstromához
A honlap arculatát tervezte Pálfi Csaba, programozta Takó István.