Kezdőlap Aktuális lapszám Archívum Laptörténet Hirdetés Impresszum Kapcsolat Linktár

2011.05.13.
Aktuális hírek
Közélet
Művelődés
Magazin
Sport

HIRDESSEN AZ ERDŐVIDÉKBEN!
Apróhirdetéseink 4 lejbe, míg keretes hirdetéseink négyzetcentimétere 1 lejbe kerül.
A Dr. Fábián László egyesület gondozásában megjelent Id. Antal István ny. lelkipásztor - A bardoci református egyház székely népe cimű könyve.
Részletekért klikk
Támogatónk
a Dr. Fábián László egyesület
Társoldalaink

Személyi jövedelemadója 2 %-ával támogassa a Dr. Fábián László Egyesületet!
Szükséges adatok:
Cod fiscal: 18244075
RO63OTPV300000279045RO01
Banca OTP Ag. Baraolt

<<<Vissza az archivált cikkek lajstromához
<<<Vissza a(z) 717. lapszám "Közélet" rovatában megjelent cikkek lajstromához

2011.05.13. Közélet

Április végén került sor arra a kirándulásra, amelyre nagy izgalommal készülõdtünk már hónapok óta,  hosszas levelezések és egyeztetések után sikerült eljutnunk Ceglédre, a Budapesttõl  70 km- re levõ városba, ahol  4 feledhetetlen napot tölthettek iskolánk tanulói. A kirándulás költségeinek egyrészét a Háromszéki Közösségi Alapítványhoz benyújtott pályázat fedezte, melyet ezúton is tisztelettel köszönünk. Célunk az volt, hogy egy szoros kapcsolatot  alakítsunk ki a két iskola és az egyházak között. Vendéglátónk, a ceglédi Református Általános Iskola volt. Az itt oktató pedagógusoknak és az iskola vezetõjének alaposan átgondolt, megtervezett, rugalmasan összeállított programja által sikerült gyerekeink számára egy feledhetetlen élményt szerezni.  Elsõ nap  belekóstolhattunk az ottani iskolai életbe, hiszen különbözõ tanórákon vehettünk részt, megtekinthettük az iskola tantermeit,  ugyanakkor tanulóink  megismerkedhettek az interaktív táblával, ami különösen nagy élményt nyújtott nekik. A közös ebéd után betekinthettünk a ceglédi Dobmúzeumba, majd Kodály városát látogattuk meg,  Kecskemétet, ahol Alföldyné Dobozi Eszter igazgatónõ mutatta meg a város nevezetesebb helyeit. Meglátogattuk a Ráday Múzeumot, amely református magyar népünk felbecsülhetetlen értékeit õrzi. Ezen múzeum keretében egy órakiállítást, egy ásványi anyagokat bemutató kiállítást és egy Kálvin termet is megtekinthettünk. Ezek után egy másik érdekes múzeumba látogattunk el, ahol  a világ minden pontjáról származó korabeli játékokat mutattak be nekünk. Másnap egy hosszú, de nagyon tartalmas napunk volt, hiszen Budapestre utazott a csoport. Talán ez volt az egyik legszebb nap, hiszen a legtöbb gyerek még Magyarországon sem járt, nemhogy Budapesten. Megtekintettük a Hõsök terét, a Hunyadi várat, sétáltunk a Budai várban megtekintve a Mátyás templomot, a Halász bástyát és a királyi palotát. A délutáni programsorozatból az állatkert sem maradhatott ki.
Az utolsó nap Cegléden megtekintettük a Kossuth múzeumot, majd délután Tápiószelén a Blaskovich múzeumban figyeltük nagy érdeklõdéssel a tárlatvezetést.  A ceglédi  gyógyfürdõ sem maradhatott ki, ahol a gyerekeink együtt fürödhettek a helybeli gyerekekkel. A hazaindulás nehéz volt, hiszen nehezen váltak el gyerekeink az ottani gyerekektõl és szálásadóiktól. E feledhetetlen, érdekes, élménydús kirándulást szeretnénk megköszönni azoknak, akik segítettek és közremûködtek: a Háromszéki Közösségi Alapítvány, a magyarhermányi Református Egyház lelkipásztora, Fancsal Zsolt és felesége Fancsal Éva tiszteletes asszony, a ceglédi Református Általános Iskola vezetõsége és lelkes pedagógusai, a magyarhermányi Máthé János I - VIII osztályos iskola pedagógusai és a tanulók szülei.  Reméljük, hogy ennek a kirándulásnak lesz folytatása és szoros kapcsolat alakul ki a két iskola és az egyházak között.
Dimény Mónika,
a magyarhermányi  iskola igazgatónõje

<<<Vissza az archivált cikkek lajstromához
<<<Vissza a(z) 717. lapszám "Közélet" rovatában megjelent cikkek lajstromához
A honlap arculatát tervezte Pálfi Csaba, programozta Takó István.