Kezdőlap Aktuális lapszám Archívum Laptörténet Hirdetés Impresszum Kapcsolat Linktár

2010.10.29.
Aktuális hírek
Közélet
Művelődés
Magazin
Sport

HIRDESSEN AZ ERDŐVIDÉKBEN!
Apróhirdetéseink 4 lejbe, míg keretes hirdetéseink négyzetcentimétere 1 lejbe kerül.
A Dr. Fábián László egyesület gondozásában megjelent Id. Antal István ny. lelkipásztor - A bardoci református egyház székely népe cimű könyve.
Részletekért klikk
Támogatónk
a Dr. Fábián László egyesület
Társoldalaink

Személyi jövedelemadója 2 %-ával támogassa a Dr. Fábián László Egyesületet!
Szükséges adatok:
Cod fiscal: 18244075
RO63OTPV300000279045RO01
Banca OTP Ag. Baraolt

<<<Vissza az archivált cikkek lajstromához
<<<Vissza a(z) 689. lapszám "Sport" rovatában megjelent cikkek lajstromához

2010.10.29. Sport

A vágóhídnál megy a paduc
 Ha valahol mifelénk lehet halat fogni, akkor az Antalfish horgászboltban biztosan lehet – így jártam én is akkor, amikor bementem a Gang alá csontit (nyüvet) venni, s vásárlás közben végighallgattam az ott ücsörgõ horgászok élménybeszámolóját, közben a horgászmesék mellett friss híreket is felszedtem, hogy ilyenkor hol húz a hal. Közben fogtuk is a halat rendesen, egyre nagyobbakat szalasztottunk, etettünk, szereltünk, mindaddig ment a dolog, amíg az egyik horgásztárs hozta a legfrissebb horgász hírt: a Kormoson, a vágóhídnál megy a paduc! Hát ezt nem lehet kihagyni, gondoltam, sõt, a sok mese hallatán kedvet kaptam én is, sõt, felbiztattam Antal Zsolt kollégámat, hogy reggel menjünk, és próbáljuk ki mi is a horgászszerencsénket. Szerdán úgy fél nyolc körül már a Kormos mellett ért a reggel, lázasan tevékenykedtünk, etetõanyagkeverés, aztán jött helyválasztás, hisz ilyenkor, és ebben a horgászati stílusban bizony az egyik fõ cél.  Találtunk is egy helyet, ahol egy fûzfaág belenyúlt a vízbe, ekként lassítva a víz sebességét, aztán 5-6 méter után ismét kigyorsult, Zsolt szerint ez az igazán ideális hely, itt a paduc elõszeretettel húzódik meg. Az etetõanyag a kolégám receptje alapján készült, csontival dúsítva, nagyon keményre gyúrtuk, ez azért volt fontos, hogy a fenéken tartós legyen. A felszerelés lefinomítva, hosszúszárú horog és egy Zsolt által készített úszóka, egy négyrészes horgászbot, így álltam én bevetésre készen, miközben a horgásztársam szorgalmasan etetett. Feltûztem két csontit, és néhány perc elteltével már jelentkeztek is a kapások, majd kevéssel utánna jött is az elsõ paduc, egy szép méretes példány. Majd sorozatosan jöttek egymás után a kapások, persze ez annak köszönhetõen, hogy Zsolt fentrõl folyamatosan szórta a csontit. A szomszédok persze rögtön panaszkodni kezdtek, hogy hát nem értik, náluk egy kapás sincsen, mígnem mi egymás után akasztjuk õket. Egy picit büszkeséggel töltött el maga a tény, hogy mi fogjuk a halat, persze tudtam, hogy a mi szerencsénket a jól megválasztott és eltalált etetõanyag hozta meg, bár mindig mi sem fogtunk, ilyenkor jött a folyamatos etetés, csonti formájában. Sokat tanultam ezen az esõs délelõttön a paducozás tudományából, hogy hol, és mennyit etessek, mindezt tiszta vízben, milyen felszereléssel, és ennek megfelelõen milyen módszerrel horgászszak. A 26 db. gyönyörû paduc láttán, (a méreten aluliakat mind visszaengedtük) úgy éreztem, tanulságos, és egyben élményekben gazdag horgászaton vagyunk túl. Ha igazán halat szeretnénk fogni, akkor nagyon fontos néhány tényezõ betartása: helyválasztás, felszerelés, etetõanyag – ez kell ahhoz, hogy legyen esélyünk halat fogni. Ettõl szép az, amit csinálunk, maga a horgászat, ezért megyünk a víz mellé. Ám beszámolómat nem tudom befejezni anélkül, hogy ne említeném azokat a negatív tapasztalatokat, amivel találkoztam. A patak partja egy szemétdombra hasonlít, szemét szétdobálva mindenütt, nem értem, hogy ha már odavisszük a palackot, szendvicsespapírt, csontis dobozt, vagy éppen a meginni szánt sört, akkor azt miért nem lehet hazavinni és otthon a kukába bedobni. Így valamilyen módon tisztábban hagyjuk a patakok környezetét, így aki utánnunk jön  az is kellemesen tölthesse el azt a pár órát. Vajon ezek a horgászok otthon tévénézés közben is maguk alá szemetelnek, aztán belefeküsznek? Csak remélni tudjuk, hogy ez a „szemét mentalítás” – megváltozik.
Ágoston Ferenc

<<<Vissza az archivált cikkek lajstromához
<<<Vissza a(z) 689. lapszám "Sport" rovatában megjelent cikkek lajstromához
A honlap arculatát tervezte Pálfi Csaba, programozta Takó István.